Nemáte rádi reklamní emaily, ale stejně vám chodí? Zbavte se jich!
V celosvětovém měřítku si spam, neboli nevyžádaná pošta vede velmi dobře. Dokonce natolik, že 70% celosvětové pošty je právě této povahy.
Jistě se Vám někdy stalo, že jste se zaregistrovali na bezplatné službě a od té doby zahlcují Vaši schránku desítky emailových zpráv o novinkách té a té služby, které si stejně nikdy nepřečtete. Ukázkovým příkladem v těchto ohledech bývají známé slevové portály, díky kterým sice máte dokonalý přehled o nových slevách, ale k důležitým zprávám se přes záplavu reklamních sdělení prakticky nemáte šanci dostat.
Existuje naštěstí jednoduché řešení jak se těchto zpráv jednou provždy zbavit.
Odhlášení z newsletteru
Zákon č. 480/2004 Sb., o některých službách informační společnosti, nařizuje, že každý reklamní email musí nabízet snadno viditelné a jednoduché odhlášení z odběru novinek. V našich internetových vodách jsou povětšinou slušné služby a tento odkaz opravdu nabízejí. Ohlášení odběru těchto novinek pak bývá otázkou pouhých pár sekund. Jak na to?
- Otevřete si zprávu od odesílatele, který Vás již nezajímá a srolujte si až na konec tohoto emailu. Na konci zprávy bývají informace o odesílateli a také odkaz k odhlášení z odběru novinek, na ten pouze stačí kliknout.
- Po kliknutí na odkaz mohou nastat 2 situace. První bude vyžadovat pouze kliknutí na tlačítko, čímž potvrdíte svou volbu odhlášení nebo druhá situace, kde se budete muset přihlásit svým přihlašovacím jménem a heslem a teprve poté si v nastavení účtu odhlásit zasílání ručně. Druhá možnost bývá bohužel již o něco složitější a nelze ji popsat univerzálně.
Jak automaticky mazat zprávy, které nemají odkaz k odhlášení?
Nemá-li zpráva odkaz k odhlášení, nevadí. Postup bude o trochu složitější, ale docílíme stejných výsledků.
Příklad budu provádět na nejrozšířenějším poskytovateli freemailových schránek u nás - Seznam.cz.
- Po přihlášení do vaší emailové schránky klikněte na nastavení.
- Zvolte záložku Filtry a klikněte na Přidat filtr
- Zde si pouze nastavíte jak má filtr zpráv fungovat. Na obrázku jsem nastavil, že zpráva, která obsahuje slovo "sleva" se má okamžitě smazat, ovšem nastavení dovoluje i méně drastické řešení jako například pouze přesunutí do složky SPAM. Možnosti nastavení filtru jsou opravdu široké, detailní nastavení filtrů naleznete v nápovědě.
Aby se Vám nestalo, že automaticky necháte smazat i zprávu, která pro vás byla důležitá, nastavujte co nejpřesnější výraz k porovnání. Příklady nevhodných výrazů bývají třeba "zdarma", "novinka", "rychle". Při nastavení slova "zdarma" ve filtru by se vám mohlo snadno stát, že zpráva "Dobrý den, nabízím Vám k naší službě také zdarma ....", by se automaticky smazala.
Proč se odhlašovat z odběru?
Ušetříte tím čas. Namísto otrockého mazání zpráv neustále dokola stačí investovat několik minut do odhlášení se z odběru a problém je vyřešen navždy. To přeci stojí za tu snahu!
Dosud nebyl přidán žádný komentář, buďte první!